Logowanie

Szukaj

Kalendarium

Tym żył świat:

23.10.1817 – urodził się Pierre Larousse, francuski pisarz, gramatyk, leksykograf i wydawca

23.10.1870 – Szwajcaria: powstało Muzeum Polskie w Rapperswilu

23.10.1892 – urodził się Milton Marx (Gummo), amerykański aktor komediowy

23.10.1927 – urodził się Leszek Kołakowski, polski filozof

23.10.1940 – urodził się Pele (na zdjęciu), brazylijski piłkarz

23.10.1947 – urodził się Kazimierz Deyna, polski piłkarz

23.10.1956 – na Węgrzech wybuchło powstanie przeciw komunistycznym rządom

23.10.2002 – w ataku sił specjalnych na moskiewski teatr na Dubrowce zginęło 50 separatystów czeczeńskich i 129 zakładników

Aktualności 2012/13

Zakończenie roku szkolnego 2012/2013

Zakończenie roku szkolnego 2012/2013Po 10. miesiącach intensywnej pracy zakończył się kolejny rok szkolny dla pierwszo- i drugoklasistów Gimnazjum nr 1 im. Władysława Jagiełły w Pasłęku. Wszyscy uczniowie w galowych strojach w towarzystwie wychowawców, nauczycieli i dyrekcji spotkali się w sali gimnastycznej. Prymusi zostali nagrodzeni pięknymi książkami ufundowanymi przez Radę Rodziców i otrzymali z rąk pani dyrektor Jolanty Ignatowicz wspaniałe świadectwa z wyróżnieniem. Nagrodzono również uczniów, którzy są chlubą szkoły biorąc udział i zdobywając laury w konkursach i zawodach szkolnych, wojewódzkich i krajowych. Na koniec prowadzące uroczystość uczennice zaprosiły do wysłuchania i wspólnego odśpiewania kilku wakacyjno-letnich piosenek.

Życzymy wszystkim uczniom i nauczycielom beztroskich i bezpiecznych wakacji, prawdziwego wypoczynku i do zobaczenia 1 września!

Jolanta Ignatowicz

Pożegnanie trzecioklasistów

Pożegnanie trzecioklasistów27 czerwca o godz. 14 rozpoczęła się uroczystość pożegnania uczniów klas trzecich. Ponad 150. absolwentów po raz ostatni  zebrało się w sali gimnastycznej i w towarzystwie rodziców, nauczycieli, dyrekcji oraz zaproszonych gości, żegnało się ze szkołą. Najlepsi absolwenci otrzymali z rąk pana dyrektora Dariusza Ponichtery świadectwa z biało-czerwonym paskiem i nagrody książkowe. Dyplomy i różnego rodzaju nagrody za wiele osiągnięć naukowych i sportowych zostały wręczone wszystkim, którzy reprezentowali przez trzy minione lata naszą szkołę w ważnych konkursach i zawodach, w tym konkursach organizowanych przez Warmińsko-Mazurskiego Kuratora Oświaty i sportowej  Gimnazjadzie. Kolejnym istotnym elementem uroczystości było przekazanie sztandaru szkoły młodszym kolegom z klas drugich. Nie zabrakło też podziękowań i kwiatów  dla nauczycieli i wzruszeń związanych z pożegnaniami. Akademię uświetniły występy artystyczne młodzieży. Na koniec trzecioklasiści po raz ostatni udali się na spotkania do swoich sal z wychowawcami, gdzie otrzymali świadectwa ukończenia szkoły i zaświadczenia z OKE w Łomży z wynikami egzaminu gimnazjalnego. Przed nimi teraz moment złożenia dokumentów do szkół ponadgimnazjalnych, do których zanieśli wcześniej podania. Życzymy udanych wakacji i powodzenia na kolejnym etapie edukacji.

Nasze pasje

Nasze pasjeW ostatnim tygodniu roku szkolnego mogliśmy oglądać w holu naszej szkoły interesującą wystawę fotograficzną przygotowaną przez członków koła fotograficznego. Niektórzy z naszych uczniów biorą także udział w konkursach fotograficznych. Jednym z nich jest Jacek Jaroszyński (kl. IIIa), którego zdjęcia zostały wysłane na konkurs „KOLOR – NIEBIESKI”. Zapraszamy do zapoznania się z nimi.

Spotkanie z cudem A. Hildebrandta

Spotkanie z cudem A. HildebrandtaDnia 26 czerwca 2013 r. uczniowie klasy 3f mieli ogromną przyjemność zapoznać się z zasadami działania, nowinkami technicznymi i zakresem renowacji zabytkowych organów Andreasa Hildebrandta w kościele św. Bartłomieja w Pasłęku. Młodzież praktycznie mogła doświadczyć jak wygląda strojenie jednego z największych instrumentów muzycznych. Ciekawej prelekcji udzielił pan Jacek Matukiewicz wprowadzając wszystkich w największe zakamarki historii instrumentu, za co serdecznie dziękujemy. Oczywiście nie obyło się bez pokazu brzmienia organów w najbardziej rozpoznawalnym i ulubionym utworze Toccata i fuga d-moll Jana Sebastiana Bacha. Umiejętności językowe pozwoliły uczniom na sprawne porozumiewanie się z właścicielem firmy dokonującej prac restauracyjnych. I tak okazało się, że nie trzeba daleko wyjeżdżać, aby ciekawie spędzić czas w swoim rodzinnym mieście. Wizyta ta zaowocowała uczestnictwem młodzieży w wieczornym koncercie organowym.

Iwona Jachimek

Wycieczka do Fromborka

Dnia 26 czerwca 2013 roku odbyła się wycieczka szkolna do Fromborka – miasta nierozerwalnie związanego z postacią wybitnego astronoma Mikołaja Kopernika.   Rozpoczęliśmy ją od zwiedzania Izby Dziedzictwa Kulturowego Warmii. W tym ciekawym miejscu oglądaliśmy „skarby z poddasza” – przedmioty codziennego użytku pochodzące z minionych czasów. Po izbie oprowadzała nas pani przewodnik, która często musiała wyjaśniać, do czego służyły znajdujące się w niej eksponaty. Kolejną atrakcją wycieczki była możliwość zwiedzenia Muzeum Historii i Medycyny mieszczącego się w zespole poszpitalnym św. Ducha. Najbardziej zainteresowały nas dawne narzędzia medyczne, których kiedyś używano podczas leczenia ludzi. Tuż przy muzeum spacerowaliśmy po ogrodzie botanicznym, w którym rosły różne gatunki ziół leczniczych. Czas wolny podczas wycieczki spędziliśmy spacerując po Wzgórzu Katedralnym, podziwiając imponujących rozmiarów katedrę i Wieżę Radziejowskiego. Wielu z nas, widząc  pomnik Mikołaja Kopernika  zrobiło sobie przy nim pamiątkowe zdjęcie. Przed odjazdem z Fromborka, korzystając z pięknej pogody znaleźliśmy trochę czasu na relaks nad wodami Zalewu Wiślanego. Zadowoleni, wróciliśmy do Pasłęka.

Mariola Dorniak

Wycieczka na Pojezierze Iławskie

Dnia 25 czerwca 2013 roku odbył się rajd (wycieczka geograficzna) zorganizowany przez Panią Mariolę Dorniak (serdecznie dziękujemy! :)) dla klas pierwszych. W planie mieliśmy kilkukilometrowy spacer ścieżką dydaktyczną Parku Krajobrazowego Pojezierza Iławskiego, zaczęliśmy jednak od wizyty w ogrodzie botanicznym i muzeum poświęconym temu obszarowi. Podzieliliśmy się na grupy: pierwsza została oprowadzona po ogródku, a kolejna mogła dowiedzieć się interesujących rzeczy na temat żyjących w tym miejscu zwierząt oraz występujących tam roślin. Szczególnie dużo śmiechu wywołało mierzenie przez modela (w tej roli Bartek Słowiński) orlich skrzydeł oraz zabawa pluszowym dzięciołem. Następnie pojechaliśmy do Parku, gdzie również w grupach wyruszyliśmy na spacer w celu podziwiania piękna okolicznych terenów. Była z nami pani przewodnik, która opowiadała o bogactwach Pojezierza Iławskiego, zarówno w formie wykładu, jak i zabaw. Tutaj gwoździem programu były znalezione na drodze żuczki, które zostały przez jedną z grup ochrzczone rodziną Romanów. Niestety, naszą wycieczkę brutalnie przerwała dosyć gwałtowna ulewa, jednak dobra zabawa w autobusie wynagrodziła wszystko. Podsumowując, była to nie tylko wartościowa lekcja przyrodnicza, ale też wspaniały odpoczynek od szkoły na łonie natury.

Hanna Sidor

Bezpieczne wakacje

Zbliżają się wakacje. Czas odpoczynku, relaksu i ładowania akumulatorów przed nowym rokiem szkolnym. Aby to było możliwe, każdy z nas musi pamiętać o zasadach bezpiecznego zachowania się w różnych miejscach. Co roku nauczyciele, wychowawcy uwrażliwiają młodych ludzi na czyhające na nich niebezpieczeństwa. W tym roku, nasza szkoła przystąpiła do ogólnopolskiej akcji społecznej pt. „BEZPIECZNE WAKACJE”. Nasi uczniowie, na lekcjach wychowawczych otrzymali informacje z zakresu bezpieczeństwa przygotowane przez ekspertów z wykorzystaniem materiałów Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Polskiego Towarzystwa Turystyczno-Krajoznawczego.

Zachęcamy do wzięcia udziału w konkursie plastycznym: „Moje bezpieczne wakacje 2013”. Technika wykonania pracy jest dowolna. Pracę należy przesłać listownie wraz z kuponem konkursowym, do 30 września 2013 r. Uczniowie chętni do wzięcia udziału w konkursie proszeni są o składanie gotowych prac u pedagoga szkolnego.

Dla zwycięzców przygotowano atrakcyjne nagrody niespodzianki, między innymi – komputer przenośny typu tablet!

Im więcej wiemy jak dbać o bezpieczeństwo swoje i innych, tym jesteśmy zdrowsi, szczęśliwsi i mamy większe szanse na udane wakacje, a tego życzymy sobie nawzajem!

Ewa Żukowska

Zajrzyj na stronę internetową akcji BezpieczneWakacje.pl.

Wycieczka do Trójmiasta

Wycieczka do Trójmiasta24 czerwca 2013 roku uczniowie z klas: 1b, 1e oraz 2a, odbyli wycieczkę do Trójmiasta.

Nasza podróż rozpoczęła się o godzinie 8.00 (kto wymyśla wycieczki o tak młodej godzinie ;-) ). O godzinie 9.18 dotarliśmy do naszego pierwszego przystanku: Sopotu. Miasto powitało nas słońcem i lekkim wietrzykiem, a pozytywną energię tego miasta można było wyczuć wszędzie. W Sopocie odbyliśmy niedługi spacer na molo i deptak (Krzywy Domek rzeczywiście wygląda śmiesznie.) Drugim przystankiem naszej podróży była Gdynia, gdzie zwiedzaliśmy Oceanarium. Jakie tam były ryby!!! Niektóre można było dotknąć!!! Trzecim przystankiem był Gdańsk, a tam kino 5D Seans. Seans w kinie był zaskakujący i wywołał u wielu chrypkę. Również poziom dźwięku, jaki wytwarzaliśmy, był na tyle wysoki, aby zainteresować przechodniów. Naszą podróż zakończyliśmy o godzinie 19.00. Dziękujemy naszym wychowawcom za tę wycieczkę. Szkoda tylko, że podróż autokarem była tak krótka!!!

Uczestnik

Zielona szkoła w Dębinach

Zielona szkoła w DębinachW niedzielę, 22 czerwca 2013 roku, uczniowie klasy 3c wyjechali do Dębin na zajęcia „zielonej szkoły”. Zamieszkaliśmy w malowniczo położonym ośrodku „Brzostkowsko”.

Teren ośrodka oferował czynny wypoczynek, który łączyliśmy z pogłębianiem wiedzy przyrodniczej. Graliśmy na kortach w tenisa ziemnego, na boiskach w piłkę siatkową i koszykówkę. Nad jeziorkiem łowiliśmy rybki, którymi dokarmiane były ranne bocianięta i orzeł bielik. Obserwowaliśmy mieszkańców parku zwierząt m.in. osiołki, kucyki, bawoły,  jelonka sika i bydło afrykańskie. Wieczorami fruwały w poszukiwaniu owadów nietoperze, a pod lasem przechadzało się duże stado dzików. Wychodziliśmy na zajęcia terenowe do lasu.

Oglądaliśmy remizy śródleśne, polany, na których leśnicy sadzą krzewy, by ptactwo leśne i zwierzyna miały co jeść zimą. Z pomocą atlasów przyrodniczych rozpoznawaliśmy rośliny występujące w różnych warstwach lasu. Obserwowaliśmy ekosystem rzeki Pasłęki. W czasie wyprawy nad rzekę spotkaliśmy zaskrońca, jednego z dziewięciu gadów występujących w Polsce. Wieczorem piekliśmy na ognisku kiełbasę. Nocami prowadziliśmy długie rozmowy. Pogoda nam dopisała i wyjazd uważamy za udany. Chętnie pojechalibyśmy tam ponownie.

Uczestnicy wyjazdu

Ach, co to był za bal...

Ach, co to był za bal...W minioną  sobotę, tj. 22 czerwca 2013 r. odbył się Wieczorek Gimnazjalny już prawie absolwentów naszej szkoły. Było świetnie! Oryginalna dekoracja w stylu pop-art, przepiękne kreacje, makijaże i fryzury dziewcząt oraz eleganckie garnitury chłopców. Wszystkich uczniów, rodziców i gości na początku przywitał dyrektor szkoły Pan Dariusz Ponichtera. Następnie tradycyjnie młodzież zainaugurowała uroczystość nietradycyjnym polonezem „Powitalnym” K. Kurpińskiego. Po dłuższej sesji zdjęciowej uczestników nastąpiła zabawa do „białego rana”. Atmosfera była naprawdę wspaniała!