Logowanie

13.12.1981 – Rada Państwa wprowadziła w Polsce stan wojenny

Aktualności 2014/15

Przed nami wakacje :-)

Przed nami wakacje :-)26 czerwca nadszedł wreszcie jeden z najlepszych dni w roku dla każdego ucznia, koniec roku szkolnego i początek wakacji. O godz. 9 rozległ się ostatni dzwonek, po którym rozpoczęliśmy uroczystość zakończenia roku szkolnego 2014/2015. Najlepsi z nas otrzymali świadectwa z wyróżnieniem i nagrody książkowe. Wielu nagrodzono również książkami oraz dyplomami za udział i wysokie miejsca w konkursach i zawodach sportowych. Naprawdę, było nas wielu... Po uroczystości na sali gimnastycznej ruszyliśmy szybko do klas na spotkanie z wychowawcami. Wręczyli nam świadectwa i zaczęły się... WAKACJE!!! Żegnaj szkoło! :-D

Pożegnania nadszedł czas...

Pożegnania nadszedł czas...W czwartkowe popołudnie, 25 czerwca o godzinie 14:00, w pięknie przystrojonej sali gimnastycznej naszej szkoły odbyła się podniosła uroczystość zakończenia roku szkolnego i pożegnania absolwentów naszego gimnazjum, kończących naukę w roku szkolnym 2014/2015. Naszą akademię swoją obecnością zaszczycili liczni goście: przewodniczący rady miasta pan Edward Skalij, przewodnicząca rady rodziców naszego gimnazjum pani Beata Mackiewicz, prezes koła ZNP w Pasłęku pan Kazimierz Jacek, komendant komisariatu policji w Pasłęku pan Mirosław Suchodolski, dyrektor poradni psychologiczno-Pedagogicznej w Pasłęku pani Teresa Brewka oraz dyrektorzy pasłęckich szkół ponadgimnazjalnych: pani Katarzyna Panimasz z Zespołu Szkół i pan Marian Matuszczak z zespołu Szkół Ekonomicznych i Technicznych.

Uroczystość, której scenariusz przygotowała pani Anna Zimnicka, prowadzili uczniowie Kinga Antczak i Bartosz Furman. Podsumowanie trzech lat nauki rocznika kończącego gimnazjum wypadło imponująco. Wielu naszych absolwentów otrzymało w pełni zasłużone świadectwa z biało-czerwonym paskiem i nagrody za liczne sukcesy w konkursach przedmiotowych, w tym tytuły laureatów i finalistów konkursów Kuratora oświaty, zawody sportowe oraz działalność społeczną w szkole i środowisku. Nie zabrakło wzruszających wierszy i piosenek (wielkie brawa dla wykonawców). Były dyskretnie ocierane łzy wzruszenia i miłe słowa podziękowania.   Naszym absolwentom życzymy właściwych życiowych wyborów i wielu sukcesów w dalszej edukacji. Zapraszamy do oglądania zdjęć w naszej galerii.

Dariusz Ponichtera

Zakończenie roku szkolnego

Informuję, że w czwartek 25 czerwca odbędzie się 5 godzin zajęć lekcyjnych. Uczniowie dowożeni z kierunku Zielonki Pasłęckiej i Aniołowa odjadą z placu szkoły o godzinie 12:25. Te same autobusy zabiorą jednocześnie uczniów klas trzecich i dowiozą ich na zakończenie roku szkolnego o godzinie 14:00. Odjazd autobusów z kierunku Zielonka Pasłęcka i Aniołowo nastąpi po uroczystości zakończenia roku szkolnego klas trzecich, około godziny 16:00. Uczniowie dojeżdżający autobusami rejsowymi PKS odjeżdżają według rozkładu jazdy PKS.

W piątek 26 czerwca zakończenie roku szkolnego klas pierwszych i drugich odbędzie się o godzinie 9:00. Uczniowie przyjeżdżają według codziennego rozkładu jazdy. Odjazd autobusów w kierunku Zielonka Pasłęcka i Aniołowo nastąpi po zakończeniu roku szkolnego około godziny 10:45.

Dariusz Ponichtera

Wycieczka do Berlina

Wycieczka do BerlinaW dniach 22-24 czerwca uczniowie naszej szkoły wybrali się na wycieczkę do Poznania i Berlina organizowaną przez panią Mariolę Dorniak. Była to ostatnia okazja przed wakacjami do spędzenia miłych chwil w gronie szkolnych kolegów, więc wycieczkowiczów było aż ponad czterdziestu. Czasu nie było wiele, ale zdążyliśmy zaliczyć wszystkie możliwe atrakcje na takiej trasie. Pierwszego dnia odwiedziliśmy Poznań - zrobiliśmy zakupy na Starówce i poznaliśmy recepturę oraz sposób na przyrządzenie słynnych rogali świętomarcińskich. Kolejnego dnia zwiedziliśmy Berlin - niestety z okna naszego autokaru, gdyż nie dopisała nam pogoda - i przejechaliśmy na kompleks Tropical Islands. Nocleg mieliśmy zapewniony w namiotach rozłożonych na polu kempingowym nieopodal wyspy, co było niemałą przygodą. Ostatniego dnia kontynuowaliśmy wodne igraszki, po czym szczęśliwie dojechaliśmy do domu. W imieniu wszystkich uczestników wycieczki pragnę podziękować opiekunom i organizatorom.

Hanna Sidor

Wycieczka do Gdyni

Wycieczka do GdyniDnia 22 czerwca grupa 36 uczniów naszej szkoły wraz z p. K. Przygocką, P. Sawko i E. Siedlińską wzięła udział w wycieczce do Gdyni. Uczniowie mieli okazję uczestniczyć w zajęciach fakultatywnych w Oceanarium, gdzie obejrzeli film na temat fauny i flory Bałtyku. Następnie pracowali przy mikroskopach badając najmniejsze stworzenia mieszkające w morzu a także poławiali krewetki w przystani jachtów. Po pracy był czas na lekcję wychowania fizycznego w Centrum Trampolin Jumpcity. Przez 60 min. pod okiem instruktorów bawiliśmy się wyśmienicie.

Edyta Siedlińska

Ciekawa lekcja

Ciekawa lekcjaW ramach aktywizowania uczniów na zajęciach szkolnych w bieżącym roku szkolnym uczniowie klas trzecich mieli okazje uczestniczyć w zajęciach artystycznych odbywających się w galerii POK pod moim kierunkiem. Możliwości takiej dostarczyły prezentowane wystawy: malarstwo poplenerowe na temat: Pasłęckie Barwy Jesieni w Krainie Kanału Elbląskiego, rysunek Haliny Różewicz-Książkiewicz oraz malarstwo i scenografia Zygmunta Prończyka. Ten osobisty kontakt ze sztuką ułatwił młodzieży zmierzenie się z trudnym tematem dotyczącym analizy dzieła sztuki. Efekty tych działań dały się zauważyć podczas realizacji zadań metodą projektu z awangardy drugiej połowy XX wieku w postaci happeningów, asamblaży, instalacji oraz samodzielnego opisu prezentowanego dzieła malarskiego.

Iwona Jachimek

Ach, co to był za bal...

Ach, co to był za bal...W sobotę 20 czerwca odbył się od dawna oczekiwany wieczorek pożegnalny klas trzecich. Napięcie rosło już od kilku tygodni. Młodzież pod kierunkiem pani Małgorzaty Dabkiewicz oraz pozostałych nauczycieli wychowania fizycznego: pana Roberta Budkiewicza, pana Marka Białogrzywego oraz pana Tomasza Tomaszewskiego doskonaliła skomplikowany układ tradycyjnego poloneza. W gabinecie nr 15 oraz na sali gimnastycznej powstawała, jak zawsze oryginalna i niebanalna dekoracja, pomysłu i autorstwa pani Iwony Jachimek. Wychowawcy klas trzecich organizowali uroczystość, a rada rodziców z panią Beatą Mackiewicz na czele przygotowywała kulinaria. Wreszcie nadszedł wyczekiwany moment: godzina 18:00 w piękne sobotnie popołudnie. Bal rozpoczął się od przepięknego poloneza. Wielkie gratulacje należą się pani Dabkiewicz za pomysł na piękny układ naszego tradycyjnego, narodowego tańca oraz perfekcyjne przygotowanie młodzieży. Po tańcu uczniowie wraz ze swoimi gośćmi robili sobie zdjęcia na pamiątkowej ściance naszej szkoły (genialny pomysł pani Dabkiewicz). Emocje nie opadły po wejściu na salę: tam dech zapierała świetna dekoracja (kapitalny pomysł z płytami CD pani Jachimek, jeszcze lepszy z portretami wychowawców, które z góry czuwały nad przebiegiem zabawy). W krótkich przerwach między szaleństwami na parkiecie uczniowie posilali się przy stołach, o których nakrycie zadbali jak zwykle niezawodni rodzice naszych absolwentów. Świetna zabawa trwała do północy. Na zdjęciach w galerii możecie podziwiać kreacje naszych absolwentów.

Podziękowanie

Szkolne Koło Caritas prowadzone przez panią Iwonę Tarasiuk przez cały rok szkolny prowadziło akcję zbierania nakrętek. W tym roku zebraliśmy 217 kg, które przekazaliśmy fundacji „Zdążyć z pomocą″. Dzięki temu podopieczny fundacji Milo Pobłocki ma szansę na rehabilitację. W ostatnich dniach przyszło do szkoły podziękowanie, które zamieszczamy obok. Dziękujemy wszystkim, którzy włączyli się w naszą akcję.

Szkolne Koło Caritas

Wycieczka do Warszawy

Wycieczka do WarszawyDnia 19 czerwca 2015 r. odbyła się wycieczka do Warszawy klas: 1b, 1c i 1e pod opieką nauczycieli: Pani M. Stasiak, M. Kobyry, T. Antczak oraz E. Wysokińskiej. Młodzież zwiedzała najciekawsze miejsca w stolicy, które przykuwają uwagę turystów. Wyjechaliśmy o godz. 6.00 spod budynku naszej szkoły. Celem wycieczki było wejście i obejrzenie Zamku Królewskiego, a więc perły baroku i klasycyzmu. Pierwotnie rezydencja książąt mazowieckich, a od XVI wieku siedziba władz I Rzeczypospolitej.

Jeszcze w autokarze uczniowie zostali zapoznani z zasadami bezpieczeństwa. Podróż zajęła nam ok. 4 godz.,  lecz nie odczuliśmy dłużącego się czasu, ponieważ wykorzystaliśmy go na różne gry i zabawy. Po dojechaniu na miejsce pierwszym elementem zwiedzania wycieczki było oceanarium 3D. Wszyscy byli bardzo podekscytowani zwierzętami wodnymi i zachwyceni efektami. Tuż potem udaliśmy się na punkt widokowy na Stadionie Narodowym. Wtedy każdy z nas miał szansę poczuć się jak kibic. Kolejnym miejscem, do którego udaliśmy się metrem,  był Zamek Królewski. Piękny, obszerny, bogato zdobiony w każdej sali. Pani przewodnik, która oprowadzała nas po zamku,  przekazywała nam najważniejsze wiadomości związane z tym miejscem. Chodząc, mijaliśmy portrety szlachciców, władców oraz wielu wybitnych osób zasłużonych dla naszego kraju. Każde otwarte nowo drzwi, uchylały jakąś tajemnicę, powodując dreszczyk emocji. W czasie wolnym każdy zrobił sobie pamiątkowe zdjęcie.

Weseli i pełni wrażeń wróciliśmy do Pasłęka, skąd odebrali nas rodzice. Swoimi przeżyciami i wiadomościami podzieliliśmy się z innymi. Sami zaś wzbogaciliśmy swoją wiedzę i doświadczenie.

Patrycja Wydra

Wybory Samorządu Uczniowskiego

Wybory Samorządu UczniowskiegoW czwartek, 18 czerwca 2015 r. na 1. i 2.  godzinie lekcyjnej odbyły się w naszej szkole wybory Samorządu Uczniowskiego. Wybory poprzedziła trzydniowa kampania wyborcza, podczas której szkoła zapełniła się plakatami i innymi materiałami wyborczymi. Było kolorowo :-) Niestety, wybór był niewielki, gdyż do rywalizacji o zaszczytną funkcję Przewodniczącej Samorządu Uczniowskiego stanęły tylko trzy dziewczyny: Paulina Rokosz (kl. 2a), Dominika Wiśniewska (kl. 2c) i Weronika Zielińska (kl. 2c). Wyboru dokonywali uczniowie klas pierwszych i drugich, na specjalnych kartach do głosowania. Nad prawidłowym przebiegiem wyborów czuwała Szkolna Komisja Wyborcza złożona z uczennic klas drugich i trzecich. Miło nam zakomunikować, że nową Przewodniczącą Samorządu Uczniowskiego Gimnazjum Nr 1 im. Władysława Jagiełły w Pasłęku w roku szkolnym 2015/2016 będzie Paulina Rokosz, która uzyskała 97 głosów. Jej zastępcą została Weronika Zielińska - 50 głosów, a sekretarzem Dominika Wiśniewska - 28 głosów. Gratulujemy!